מאת ירון מרגולין , קבוצת ישראלדנס | IsraelDance

להקות מחול בישראל

להקת בת-שבע

להקת בת-שבע ההיסטורית הוקמה על ידי הכוריאוגרפית האמריקאית הגדולה מרתה גראהם בסיוע הגב' בת-שבע דה רוטשילד. בלהקה זו ככבו גדולי הרקדנים הישראליים ביניהם רינה שיינפלד, אהוד בן-דוד, רינה גלוק, רחמים רון, לאה אברהם, אסתי נדלר, משה אפרתי, ואלרי וגלינה פאנוב, רוג'ר בראיינט, דרק לינטון, אוהד נהרין, צבי גוטהיינר, ירון מרגולין, איה רימון לוי ואמיר
קולבן.

באתר הלהקה חומר על אוהד נהרין, רפרטואר, רקדני הלהקה, לוח המופעים והזמנות כרטיסים.

 

להקת מחול ירון מרגולין

להקת מחול עצמאית המצליחה לשמור על חרות רוחנית ומקוריות לאורך שנים. רקדני הלהקה עוצמתיים, יש בהם משהו מיוחד במינו, אוחזת בהם איזו חרות נדירה לקום ולבטא את עצמם במחול. יונת דלסקי, דוד בניסתי, יעל הרמתי, גיתי בן ישראל, מיכל איזנמן, מיה הנהרט וגל חן הם רק חלק מאומני מחול. שכיכבו במחולותיה.
באתר דיון אסתטי על מהות המחול כאומנות תנועתית, גלריה מרשימה של תמונות, דף על הרקדנית הראשונה של ישראל ירדנה כהן, גם חומר ייחודי על האסתטיקן של המחול נפתלי עירוני.
עוד באתר שיעור ראשון בכוריאוגרפיה, פרטים על ירון מרגולין, בית הספר שלו לאומנות המחול היפה, יצירותיו ורקדניה.

 

בנגורה

להקת בנגורה היא קבוצת נוער מרמלה. מייסדת הלהקה היא רחל בנגורה , מורה לתיפוף וריקוד אפריקאי, שרואה בעבודתה תהליך חופשי ליצירת אישיות חויתית ונטולת אגו.
להקת בנגורה כוללת רקדנים והרכב גדול של מתופפים על כלי נגינה אותנטיים.

כתובת ת"ד 550 כרכור 37105
טלפון 046373966 נייד 055715489

 

 

להקת המחול קומבינע

להקת המחול קומבינע הנה להקת מחול עכשווית הפועלת חמש שנים במרכז התרבות ז'ראר בכר בירושלים. הלהקה עוסקת במחול עכשווי, אשר עושה שימוש בצורות אומנותיות שונות בנוסף למחול: בתיאטרון, שירה, מוסיקה חיה, הקרנות וידאו ואנימציה.

יצירותיו של אמיר קולבן, מנהלה האומנותי של הלהקה, במרכז מופעיה.

מן הרפרטואר: (רשימה חלקית) ריגודון, 2B או לא 2B - מכונת המלט, Chronos, Smile וקליק.

טל. 02-6420545
נייד 053-914930 , 052-213297
פקס. 02-6251306

 

 

קבוצת מחול "פרסקו"

הוקמה על-ידי הכוריאוגרף יורם כרמי. בלהקה רוקדים הרקדנים:
מיכל וולף, גיל נווה ,יניב הופמן, אמילי מגנאג'י, רותם ריטוב, שחר לבל עדי קסטן קים גורדון מאיה אמיתי, יורם כרמי

פרטים ב 052-3920156

 

 

מיומנה

מופע הקצב הישראלי, אתר קליל העושה שימוש בתוכנת שוק-וויב. באתר תמונות, סיפורה של הלהקה ומידע על המופיעים וההופעות.

 

 

להקת המחול הקיבוצית

בתחילת דרכה כללה הלהקה בני קיבוצים ביניהם רקדנים בעלי כריזמה בימתית והשאירה רושם עצום. פלורה קושמן שעמדה בראש בתי הספר הגדולים למחול בארופה (הפלייס ומודרה) באה וחינכה את הרקדנים לעצמאות הביטוי והביאה לעוצמה הבימתית. ברבות הימים עברה הלהקה למחולות אחרים, קבוצתיים שאינם דורשים רקדנים מיוחדים ועוצמתיים, בעיקר פרי יצירתו של רמי באר. באתר מידע על הלהקה, רקדניה, המנהלים, רפרטואר, להקת המחול המיוחדת
לילדים ותאריכי הופעות.

האתר מאפשר גם רכישת כרטיסים.

 

 

להקת מחול בת-דור

להקת המחול בת-דור היא למעשה הלהקה השנייה, לאחר בת-שבע שהוקמה בארץ בידי הבארונית דה רוטשילד. בהבדל מלהקת בת-שבע שהלכה שבי אחר מרתה גראהם ושיטת אימון הרקדן )המיושנת( שפיתחה הובילה אז להקת בת-דור מהפכה באימון הרקדן. בת-דור זנחה את גראהם לטובת ה'בלט הקלאסי.' הרקדנים הפכו במהרה למיומנים יותר. הם השתלמו בשיטות חדשניות של 'בלט קלאסי' לצד דרכים חדשות של מחול מודרני.
יוצרים גדולים מרחבי תבל הגיעו ללמד בבית הספר המצוין שהוקם לצד הלהקה בתל-אביב והפכו בנוכחותם בו את בית הספר לאחד מבתי המחול הטובים בעולם. למעשה כל רקדני להקת בת-שבע הגיעו להשתלם בבית הספר הזה למחול בתחילת
דרכו. הלהקה נוהלה במשך שנים על ידי ג'נט אורדמן וכיום היא עוברת ארגון מחדש. בתיה דרורי מונתה לאחרונה מנכ"ל לבת-דור, אישה נמרצת שדוחפת את הלהקה קדימה.
ברפרטואר הלהקה יצירות מופת כ'יצור הלילה' של אלוין איילי ו'מסכות ההפרדה' של בוב כהן. לאורך השנים הקפידה ההנהלה האומנותית להעלות יצירות של יוצרים צעירים מישראל קו שבולט לטובה מאז מונתה המנכ"ל החדשה. ואלטר צינגוינלה כוכב בת-דור נבחר לא מכבר כאומן החודש של "הריקוד".
משרדי בת-דור
רח' אבן גבירול 30 תל אביב
טל' 03-6963175

אתר להקת בת-דור

 

 

הבלט הישראלי

מייסדי הלהקה ברטה ימפולסקי והילל מרקמן החלו בהקמת הלהקה לפני יותר מ 30 שנה. מאמציהם הולידו קבוצת רקדנים מצוינים ביניהם רקדנים ישראלים גדולים כיעל וכסלר ואורנה קוגל. להכרה בינלאומית זכתה הלהקה לראשונה כשהכוריאוגרף הרוסי ג'ורג' בלנשין אישר לרקדניה להופיע ביצירותיו.
'וריאציות דבוז'אק' בלט שנוצר עבור הלהקה על ידי ברטה ימפולסקי זיכה את הכוריאוגרפית בפרס יוקרתי. גם יצירה נוספת פרי השראתה 'אקסטזי' נחשבת ליצירת מחול מקורית, מיוחדת במינה המועלת על בימתה. הלהקה מקיימת בית מחול ומחנכת רקדנים.

 גורה לידר
הבלט הישראלי
מאת ארנון לב

יבגני אונייגי
הבאלט הישראלי יתמודד עם באלט חשוב מאת ג'ון קרנקו
מאת גיורא מנור

אורנה קוגל - דיוקן מאת ירון מרגולין

משרדי הבלט הישראלי
רח' ה"א באייר 2 (כיכר המדינה) תל אביב
טל' 036966610
פקס 036957081Fax

 

להקת עינבל

עינבל - מרכז אתני רב-תחומי

להקת מחול עצמאית המצליחה לשמור על חרות רוחנית ומקוריות לאורך שנים. מייסדת הלהקה שרה לוי תנאי נמנית על גדולי האומנים בתבל. כיום מנוהלת הלהקה על ידי תלמידה של שרה לוי תנאי אילנה כהן שכיכבה ביצירות המחול שלה. רקדני הלהקה עוצמתיים, יש בהם משהו מיוחד במינו, אוחזת בהם איזו חרות נדירה לקום ולבטא את עצמם במחול.
מלכה חג'בי, שרה זארב, כוכבה ערבה-כלף, ציון מרציאנו, שלום כהן, עינת דואק שמעון מנצורה, ולדימיר יוזיק, ענת בן-ברוך, אירה ברדיצ'בסקי ורותם ריטוב הם רק חלק מרקדני הלהקה. בעברה כיכבו בה מרגלית עובד, לאה אברהם, רחלי סלע וציון נוריאל.

משרדי ענבל
רח' יחיאלי 6, נוה צדק, תל-אביב 65149.
טל' 03-5173711
פקס  03-5172704

נופי שרה ומחולותיה

אתר ענבל

 

 

להקת הפלמנקו הישראל "COMPAS"

להקת הפלמנקו הישראלית "COMPAS" הוקמה בשנת 1995 על ידי מיכל נתן. מאז הקמתה השתתפה בפסטיבל ישראל, פסטיבל כרמיאל, בהפקות המחול של מרכז סוזן דלל ובפסטיבל בינלאומי בארמניה, עם המופע "כרמן".

הלהקה מעלה בימים אלו חמש הפקות
להקת הפלמנקו הישראלית
058-399827, 03-7770212
www.flamenco.co.il

 

 

 

תיאטרון מחול רינה שינפלד

רינה שינפלד שזכתה ב 1971 בפרס היוקרתי 'כוכב הזהב' כרקדנית הייתה מעמודי התווך של להקת בת-שבע ההיסטורית.
בבת-שבע הופיע שינפלד כסולנית ביצירות של מרתה גראהם, גלן טטלי, ג'ון קרנקו, ג'רום רובינס וג'ון באטלר. ב 1979 היא הקימה את להקת המחול שלה בה העלתה מופעים רבים בליווי אביזרים מיוחדים. הלהקה הופיע בפסטיבלים רבים ביניהם פסטיבל 'הגל הבא' בניו יורק, פסטיבל ישראל ובסוזן דלל התל-אביבי.
משרדי תיאטרון מחול שינפלד
טל' 03-5441390
קישור לאתר משרד החוץ הכולל מידע על שינפלד

 

 

אסקסטה

רות אשל, שהובילה את מהפכת המחול העכשווי בישראל עומדת בראש להקת אסקסטה. לפני כ 15 שנים עלתה אשל במופע יחיד יוצא דופן במועדון צוותא התל-אביבי וכבשה את לב הקהל בכנות הביצוע ובאמונתה ללכת אחר צורות מחול חדשניות. במסגרת עבודתה באוניברסיטת חיפה פגשה אשל בסטודנטים שרובם עולים חדשים מאתיופייה והתרשמה. יחד הם בחרו ליצור להקת מחול חדשה ולשלב בין מחולות מהמסורת האתיופית ודרכי המחול העכשווי. התוצאה בלהקת אסקסטה שרוב רקדניה נמנים על בני העדה האתיופית.
משרדי אסקסטה, טל' 04-8246093

 

 

להקת מחול עידו תדמור

הלהקה הוקמה בשנת 1995. הפקתה "הסיר של סימה" עוררה עניין גדול ותקוות רבות לשינוי פני המחול בתל-אביב. "תא" הייתה יצירת המחול השנייה ובשנת 1997 הועלה "אוראנוס", מחול שכלל הופעת ערום גברית. המופע "נטע" הועלה בשנת 1999 והקדש לאמו של תדמור. על "תא" שלו אמר קאוזו אונו ,הכהן הגדול של מחול הבוטו: "זה זמן רב לא הצליח רקדן או יצירה, לגעת בי וכל כך לרגש אותי". עידו תדמור החל את לימודיו באולפן למחול בת - דור והצטרף ללהקת בת-דור. הוא רקד בלהקות בת שבע ולאר לובוביץ בני יורק. תדמור זכה למלגות רבות מקרן תרבות אמריקה ישראל, גופים ציבוריים למען עידוד התרבות והאמנות בישראל ורשויות מקומיות. הוא מרבה להופיע עם להקתו במרכז סוזן דלל התל-אביבי. יצירתו מוגדרת כמחול עכשווי ומסתמכת על כושר הריקוד שלו כרקדן.

400 אלף שקל בשנה לעידו תדמור

לאתר של עידו תדמור

 

 

להקת מחול קולדממה MOSHE EFRATI (הלהקה נסגרה)

משה אפרתי, מגדולי הרקדנים של ישראל וכוכב להקת בת-שבע ההיסטורית הקים את להקת המחול קולדממה לפני כ 20 שנה. קובץ רקדנים מוכשרים במיוחד ומסורים ליצירתו חברו אליו והביאו אל הבמה אסתטיקה חזקה של כאב ועוצמה. בין הרקדנים שכיכבו על בימתה אסתר נדלר, רוג'ר ברייאנט,יאיר לי, דוד רפופורט, אמנון דמתי, גבי בר, יוסף מויאל, רמה גורן, ישראל אבנשטיין ואריה בורשטיין.
משרדי קולדממה
רח' הירקון 61 תל-אביב 63432.
טל' 03-5102997
פקס 03-627447

 

 

תאטרון באלט פאנוב אשדוד

להקת באלט קלאסי מקצועית שכוללת בתוכה את מיטב הרקדנים, יוצאי ברה"מ לשעבר בתחום ובהם נינה גרשמן, יוליה וארלוצקי, אנה משינסקי, לאריסה צ'רניסקי, לידיה רטאדרמסקיה, ויצסלב סרקיסוס, דימיטרי איליוזין ועמי דסקן

 

 

ליאת דרור וניר בן-גל הלהקה

זוג רקדנים שהחל את דרכו בסדנה של הלהקה הקיבוצית בגעתון, המשיך באנסמבל הירושלמי למחול (בהנהלת פלורה קושמן) ועבר לתל-אביב בה יצר הפקת מחול מרשימה בשם 'דירת שני חדרים'. הלהקה נמנית עם להקות ה'סוזן דלל' התל-אביבי, סגנונה עכשווי והיא פרצה זה מכבר את גבולות הארץ וכבשה את אירופה. בין הפקותיה 'חמורים', 'אינתא עומרי' ו'החקירה'. לאתר הלהקה

 

 

להקת מחול רב תרבותית - Jerusalem Plurielle

להקת מחול רב תרבותית Jerusalem Plurielle היא להקת מחול מיוחדת במינה ופועלים בה כ 70 נערים ונערות מרחבי ירושלים.

'מחולות בני שם' הייתה הפקת המחול הראשונה של הלהקה שהוזמנה לפסטיבל המחול הבינלאומי בבלה רוס בקיץ האחרון ולמסע הופעות בצרפת ובשויץ בחודש נובמבר 2000 שהוליד בעקבותיו מסעי הופעות נוספים. הפקת המחול השניה 'משחקים אסורים' הוזמנה לפסטיבל הקיץ של בריסל 2001 והוזמנה להרקד ברחבי מרכז אירופה.

 

רקדני הלהקה, נערים שמשתתפים בשעורי מחול שלוש פעמים בשבוע, אחת מכיתות המחול מיוחדת רק לנערים - בנים ומשלבת באימוני המחול טכניקה מאומנויות לחימה ותרגילי הישרדות.
רקדנים המעוניינים להצטרף ללהקה יפנו להגשת מועמדות בלחיצה בטלפון 054-737727 - ירון מרגולין.

 

אתר הלהקה הרב תרבותית

שובה של הרב תרבותית - כתבה

עושה זאת שוב

הודעה לעתונות

 

מרכז סוזן דלל ואומניו

אומני הסוזן דלל מרבים להופיע במרכז סוזן דלל התל-אביבי בדרך כלל לאחר שעברו ועדות אומנותיות. מדובר במרכז ישראלי למחול עכשווי )פרינג'(, פועל בתל-אביב ומסובסד מכספי ציבור ותורמים פרטיים. המרכז מקיים פסטיבלים, מעלה מופעים ניסיוניים ושומר על קשרים עם ועדות אומנותיות, משרד החינוך התרבות ופקידיו גם עם מרכזי פרינג' דומים לו מרחבי העולם בכלל זה פסטיבל ישראל שהפך לאחרונה מפסטיבל אומנותי לפסטיבל נוסף לפרינג'.
למרכז סוזן דלל מערכת של יחסי ציבור מיומנת וקשרים עם משרדי יחסי ציבור מקצועיים. בין הפקותיו 'עזוב יהיה בסדר' ו'פרסונה רוקדים אחד אחד' לפסטיבל ישראל. במקום פועל בית קפה ומדי פעם גם מתקימות במרכז זה סדנאות שמתמחות כמובן, בתחומי התענינותו של מרכז זה.

בין אומני ה'סוזן דלל' עופרה הופמן, מרילי בן שטרית, רנה בדש, רות תמיר, שני שקד, עידו תדמור והלהקה, יסמין גודר, להקת קומפאס, להקת סהרה סיטי, יובל פיק, ענבל פינטו, תמר בורר, כרמית מזרחי ואייל קליין, נועה דשא, עלית אתרוג הימן, תמי כץ לוריא, יעל אורני, אפרת נבו, ענבל בן זקן, קבוצת מחול ורטיגו, ורדית לוי, שירה הדרי, כרמל נתן שלי, להקת קומבינע, עלידא גרא, ערוץ אל קודס, נעה דר, יוסי תמים, שרון אייל, עמנואל גת, יוסי יונגמן, רמי לוי, ברק מרשל, ניב שיינפלד, ליאת דרור וניר בן גל, אנסמבל בת-שבע, מוזע, עלינה, רינה שינפלד, יאיר ורדי, שלומי ביטון ורמי באר .

 מוזר

 

להקות נוספות

מרכז הבלט החיפאי

להקת מחול ענת דניאלי

להקת מחול נעה דר

 

 

פולקלור, ריקודי חברה, בידור, אולפני מחול (מיסחריים) ומסיבות

בית ספר לריקוד בצפון הארץ. האתר (באנגלית) - מידע על הסניפים, המורים, תמונות מאולמות הריקודים

 

``רוקדים`` מכירת קלטות וידאו ותקליטורים המלמדים ריקודי עם, להצטרף למועדון החברים, לעיין במאמרים מהעלון של המועדון ולהתעדכן אודות אירועים מתוכננים.

 

לטינגייט אירגון המיתמחה בריקוד ומוזיקה מאמריקה הלטינית, סלסה וריקוד אפרו-קובני. שיעורים פרטיים ומסיבות.

 

עולם הסטפס בישראל. מידע על סטפס, תמונות, פרטים על פסטיבל הסטפס בישראל. (האתר באנגלית)

 

בית ספר לתנועה ומחול בכפר סבא המשלב טכניקות מחול מגוונות בפעילות יצירתית בתנועה. הקורסים מתרכזים בנושאי מחול מודרני, בלט קלאסי, אומנות פלסטית ומוסיקה. באתר ניתן לקבל מידע על נושאי הלימוד, פעילויות ועל הלהקה היצוגית.

 

מרכז ריו אביירטו ממוקם ברמת-השרון. מפגש של תנועה מונחית המתאים לכל אדם ללא צורך בכושר או יכולת גופנית מיוחדת. סדנאות לאירגונים, מחירים ושעות פעילות. מחולה על הלהקה, הפקותיה, האומנים והמחולות. פרטים על תוכנית המנויים.  לאתר

דולביט מופע של שורת בובות והרקדן אילן עזריאל.

 


הודפס מתוך אתר IsraelDance
israeldance.co.il
קישור ישיר:
http://israeldance.co.il/articles/162