ישראלדנס | IsraelDance
הדפס כל המאמרים

Xander Parish אלכסנדר (כסנדר) פאריש משגע את עולם הריקוד

אלכסנדר (כסנדר) פאריש - Xander Parish עשה סנסציה כאשר היה לרקדן הבריטי הראשון שהתקבל לאחת מלהקות הבלט החשובות בעולם, בלט מרינסקי בסנט פטרסבורג, רוסיה (St Petersburg company).

 

אלכסנדר (כסנדר) פאריש - Xander Parish   עשה סנסציה כאשר היה לרקדן הבריטי הראשון שהתקבל לאחת מלהקות הבלט החשובות בעולם, בלט מרינסקי בסנט פטרסבורג, רוסיה (St Petersburg company).

יורי פטאייב (Yuri Fateyev), מנהלו האמנותי של הבאלט ההסטורי, מרינסקי , זיהה בכוכב הרויאל באלט (Royal Ballet ) פוטנציאל נדיר והזמינו לככב ברוסיה.

פאריש הגמיש להפליא, הפך בן לילה לנסיך הרוסי. הוא עבר מהבאלט הבריטי לביתו החדש "מרינסקי".

במרינסקי הוא יככב על הבמה המכובדת ביותר של סנט פטרסבורג במספר תפקידי מפתח נחשקים ביותר: אלברכט (תפקיד מרכזי ב"ג'יזל"), רומיאו (מ"רומאו ויוליה") גם את אפולו פטאייב נותן לכסנדר המהולל ואת  זיגפריד מ"אגם הברבורים".

פאריש נולד בשנת 1986 על גדות ההמבר (Humber) שבצפון פרבי (Ferriby) ממזרח ליורקשייר, שבאנגליה.

פאריש החל לרקוד בגיל 8, בבית הספר "סקלטון-הופר בקינגסטון אפון האל"  Skelton-Hooper) School in Kingston upon Hull), בניהולו של כוכב העבר וסולן להקת הבלט נורסרן תיאטרון בלט (Northern Ballet Theatre), ונסה הופר (Vanessa Hooper).

בשנת 1998, כסנדר התקבל לבית הספר המלכותי לבלט (the Royal Ballet School), תחילה בריצ'מונד הפארק, ולאחר מכן עבר לחטיבה העליונה.

בשנת 2005 פאריש סיים את לימודי הבלט המלכותי, והתקבל ללהקה (קור דה באלט) בה רקד חמש שנים.

לפני שפאריש  הוזמן להצטרף ללהקת הבלט של מרינסקי בסנט פטרסבורג, רוסיה, הוא הספיק לרקוד בשופיניאנה (Chopiniana) בתפקיד המשורר Coryphee, אבל נותר רקדן אלמוני בלהקה ולא אחד מהכוכבים.

כסנדר פאריש היה מועמד באותה תקופה לרקוד כמה מתפקידי הבלט הנחשבים והיו גם דיבורים על אפשרות להעבירו למעמד של כוכב, אבל יורי פטאייב שלא התרשם מתנועותיו הקצרות, התאהב בו ובחר דווקא בו לככב ברימונדה (Raymonda.) בתפקיד Béranger (2010) והשאר הסטוריה.

 אלכסנדר (כסנדר) פאריש - Xander Parish  

 ירון מרגולין

 

Yaron Margolin


לכתבה זו מצורפים קבצים: