ישראלדנס | IsraelDance
הדפס כל המאמרים

(Angelin Preljocaj) אנג'לין פרלג'וקז מאת ירון מרגולין

אחד הכוראוגרפים הגדולים בני זמננו - (Angelin Preljocaj) אנג'לין פרלג'וקז או אנז'ולין פרלז'וקאז' - פסטיבל ישראל 2008 מביא אמן מחול אמיתי

 

 

פסטיבל ישראל מצטרף לחגיגות השישים למדינת ישראל.  בתחום המחול מחזיר הפסטיבל את אחד הכוריאוגרפים הגדולים בני זמננו - (Angelin Preljocaj) אנג'לין פרלג'וקז או  אנז'ולין פרלז'וקאז' ( 1975) בנם של מהגרים אלבנים, יליד פריז - כוריאוגרף גדול. להקתו של פרלז'וקאז' תעלה שתיים מיצירותיו המוקדמות, "דמעות לבנות" (Larmes Blanches 1985) ו"החתונה" (1989), שהביאו להתעניינות בינלאומית בסגנונו הייחודי.  המוזיקה של סטרוינסקי נוצרה עבור Les Noces במיוחד עבור להקתו של דיאגילב והכוריאוגרפית הגדולה, אחותו של ואסלב ניג'ינסקי האגדי, ברוניסלבה ניז'ינסקיה. באופן מפתיע הכוריאוגרף הצעיר, בניגוד לעשרות יוצרים שלא  עמדו באתגר,  פעל כתף אל כתף עם היוצרת הגדולה, בכישרון נדיר ותובנות ריקודיות אמיתיות. פרלג'וקז הביא לעולם בעבודתו מול היצירה הותיקה עבודה מלאת השראה, שמגיעה אלינו ומאוד כדאי לעלות לירושלים כדי לצפות בה.

 
 
 
פרלג'וקאז' הצועד בין המחול הקלאסי המסורתי, המחול המודרני ושפה ייחודית לו למד בלט מודרני אצל  מרס קנינגהם וקרן ווינר Karine Waehner and Cunningham, ולדעתי עולה ככוריאוגרף על שניהם. בשנת 1984ייסד את להקתו Preljocaj Company להקה שיצרה עניין עצום בקרב חוגי המחול הבינלאומי. באותה שנה הציג בפסטיבל הפרינג' הצרפתי מונפלייה (Montpellier Festival) את הדואט Aventures Coloniales  עם הרקדנית Michel Kélémenis ומיד עורר עניין עצום. ככוריאוגרף יצר עבור להקת הבאלט של האופרה בליון (1990) ועבור להקת הצמרת - להקת הבאלט של בית האופרה בפריז (בשנת 1994). בשנת 1993ייסד פרלגואקז' את להקתו השנייה the Ballet Preljocaj  ב Chateauvallon ובשנת 1996עברה הלהקה לאקסן (Aix-en). בין עבודותיו גרסה משלו ל"רוח הורד" Spectre de la rose (Paris Opera, 3991),  השוק השחור Black Market (5891), ורומיאו ויוליה Romeo and Juliet (1990, Lyons), בין הנודעות שבעבודותיו "הגן" (Le Parc, Paris Opera Ballet, 1994), ו"פולחן האביב" Rite of Spring (2001).
 
 
 
עוד בתחום המחול בפסטיבל  הלהקה הברזילאית "גרופו קורפו" עם עם היצירות "אונקוטו" ו"פראבלו" של הכוריאוגרף רודריגו פדניירס והרקדן והיוצר האנגלי הנרי אוגוויקה עם ארבע עבודות שמשלבות בתוכן גם עבודת וידאו והידרה לענבל פינטו ואבשלום פולק.
 
.
 
קטעי וידאו מיצירות אנג'לין פרלג'וקאז 28
 
 
פורסם 25באפריל 2008