מאת ירון מרגולין , קבוצת ישראלדנס | IsraelDance

איוון ואסילייב ונטליה אוסיפובה הקיץ בקליפורניה מאת ירון מרגולין

איוון ואסילייב (Ivan Vasiliev) ונטליה אוסיפובה (Natalia Osipova), שבים לרקוד ביחד. כשגדולי המבצעים חוברים לאופנה עכשווית מרגולין מהרהר על החינוך להבנת הריקוד ברוסיה.

 

איוון ואסילייב ( Ivan Vasiliev) ונטליה אוסיפובה (May 18, 1986  Natalia Osipova), גדולי המבצעים וקטני ההבנה באמנות הריקוד.

 
כשגדולי המבצעים חוברים לאופנה עכשווית, הם מאכזבים ונעשים קטני-אמנים וההבנה באמנות הריקוד מתדרדרת - פיספוס מצער ומאכזב. מרגולין מסיק על החינוך להבנת הריקוד ברוסיה.
 
איוון וסילייב כוכב העל של הריקוד, אחד מגדולי הרקדנים בעולם כיום נפרד לא מזמן מבת זוגו רקדנית מצמררת בגדולתה נטליה אוסיפובה. השניים יגיעו לישראל ויתאחדו בחזרות. בתכניתם להעלות פרויקט נסיוני בקיץ הזה, בקליפורניה.
 
 
 
שני הכוכבים ישובו להתאחד אבל רק בחזרות ולמען במת הריקודים. 
השניים: נטליה Osipova ואיוון וסילייב יחברו לאסיסטנט של רולן פטי לואיג׳י בונינו (Luigi Bonino), שיחדש עבורם דואט של רולנד פטי (למי שאוהב דברים ישנים וסטאטיים) כוריאוגרף נוסף שנבחר הוא מיודענו אוהד נהרין (למי שאוהב סגנונות אופנתיים משולבים בכוריאוגרפיה של ריקודי עם בסגנון יונתן כרמון: שורות אלכסונים, פזור ומעגל וכו׳) קשה לדעת מה אוהד יעשה עם זוג רקדנים ענקיים אלו אבל גם אם הכוריאוגרף לא יצליח להוציא מהם את המקסימום אפשר יהיה להנות מחברתם כי החזרות יהיו בארץ.
המופע עצמו יעלה הקיץ בקליפורניה.
אז מי שתכנן לנסוע הקיץ לקליפורניה, בהחלט ישנה סיבה לנסיעה כזו. הבכורה נקבעה למרכז Segerstrom לאמנויות בקוסטה מסה, שבקליפורניה, ל - 25-27 יולי.
הערה:
מי שתמהה על הרכב התכנית - נושא זה שב ועולה מאז ברישניקוב הרס קרירה מופלאה בבחירת יצירות רדודות. החינוך הרוסי כולל אין ספור שיטות לעצב רקדן, לפתח כישורי במה והתמודדות עם תפקידי מחול עוצרי נשימה, אבל נושא בחירת הכוריאוגרפיה, לאופי הרקדן, חכמת הריקוד וטיפוח טעם לוקה בחסר אם לא לאמר חלול.
עוד בתכנית עבודה עכשווית של ארטור פיטה (Arthur Pita), יליד דרום אפריקה.
ללונדון פיטה הגיע בשנת 1991 והתמחה במחול פרינז׳ מיושן שלא חידש דבר בשלושים שנות קיומו.
דבר אחד בטוח, גם אם אהיה בקליפורניה במופע זה לא אנכח.
 
 
 
בתמונה: איוון ואסילייב בגדולתו - אבל זאת לא נפגוש בקליפורניה הפעם.
 
ירון מרגולין
 

 


הודפס מתוך אתר IsraelDance
israeldance.co.il
קישור ישיר:
http://israeldance.co.il/articles/215