מאת ירון מרגולין , קבוצת ישראלדנס | IsraelDance

דיאנה וישנייבה (Vishneva) מהרקדניות הגדולות בעולם תופיע ב 14.4.15 בקולסאום של לונדון

דיאנה וישנייבה היא הכוכב ששני יוצרים הוזמנו לעבוד למענה 14-18.4. לונדון קוליסאום Diana Vishneva: On the Edge ירון מרגולין

 
דיאנה וישנייבה (Diana Vishneva) מהרקדניות הגדולות בעולם תופיע ב 14.4.15 בקולסאום של לונדון
 
דיאנה וישנייבה שבה להוכיח את עוצמתה הרוחנית. הרקדנית וישנייבה מוכשרת ומגוונת בצורה יוצאת דופן.
 
אחת הרקדניות הגדולות ביותר של היום. מה לא אמרו עליה: הערכה רבה ושבחים על הטכניקה המסחררת ןהעוצמת הדרמטית שלה, היכולת המוזיקלית וההשתנות על המעברים עוצרי הנשימה... וישנייבה היא הכוכב ששני יוצרים הוזמנו לעבוד למענה:
ז'אן כריסטוף מאיו (Jean-Christophe Maillot) יצר עבורה את ״Switch״ וקרולין קרלסון (Carolyn Carlson) האגדית, מהכוריאוגרפים המודרניים הבודדים שהצליחו ליצור משהו מעניין מתבניות מחולות הפרינג׳ הנדוש והממוחזר לעייפה, כמו סרט נע בבית-חרושת לסוכריות חסרות טעם או ייחוד, שבות על הבמה של סוזן דלאל ובמות הפרינג׳ בכלל כמו סיסמאותיו של ביבי: ״שרה רעייתי״ והמצביעים השטוחים קמים ומריעים לרפיסה: ״בראבו״ ועוד תבנית בנאלית עולה ומתמחזרת לה.
קרולין שונה מכל המלל הנבוב הזה והסולו שיוצרת עבור וישנייבה אם הוא לא עוד בקבוק ריק לשרה מרחוב בלפור הרי שהוא יצירה גדולה. קרלסון מוקצנת והיא יכולה להיות בשיא או בתחתית.
המאמץ כדאי ואם לנסוע ללונדון באפריל, אז כדי לצפות בדיאנה וישנייבה, למה לא?
 
: בשל האהבה לאמנות - והמנעות מהתבזות למען פרסום יתר של אמן דגול.
 
 
בשנת 2007 החלה וישנייבה לאסוף חומרים למופע יחיד וחלקם צורפו למופע שעלה לאחרונה על במת הפרינג׳ בקליפורניה (Segerstrom Center for the Arts).
 
הסולו שקרלסון יצרה עבור הסופר סטאר וישנייבה בנובמבר 2014, נקרא אישה בחלון ״Woman in a Room״ למוזיקה מאת ג׳ובני סלימה (Giovanni Sollima).
קרלסון עומדת כיום בראש המרכז הלאומי לכוריאוגרפיה עכשווית ברוסיה - Roubaix ״National Centre for Contemporary Choreography״
שם הופיעה וישנייבה לאחר הבכורה בקוסטה מסה שבקליפורניה.
 
בימי קדם - כהנות אשתורת שמו עיניהן בפוך וישבו בחלון, צלמיות רבות של ״האישה היושבת בחלון״ נמצאו בחפירות ארץ ישראל, האם רמז מכך יוצג על הבמה של השתיים?
 
 לא!
 
מאיו, יצר עבור וישנייבה ריקוד פסיכולוגי שעוסק ביחסי אישה עם גברים. הכוריאוגרף עומד בראש להקת הבאלט הנודעת של מונטה קארלו (Les Ballets de Monte-Carlo). המוזיקה מאת דני אלפמן (Danny Elfman) לא מעודדת.
 
 
 
Diana Vishneva: On the Edge
וידאו של המופע - למי שלא מפחד מרוטינה, חזרות ותנועות לא גמורות
14-18.4. לונדון קוליסאום
 
ירון מרגולין
Yaron Margolin

 


הודפס מתוך אתר IsraelDance
israeldance.co.il
קישור ישיר:
http://israeldance.co.il/articles/217