מאת ירון מרגולין , קבוצת ישראלדנס | IsraelDance

סבטלנה זחרובה (Svetlana Zakharova) רוברטו בולה (Roberto Bolle) בג'יזל - ירון מרגולין.

השילוב בן שניים מגדולי הרקדנים בעולם כיום בג'יזל הוא חלום. סבטלנה זחרובה ( Svetlana Zakharova) רוברטו בולה Roberto Bolle) ) בג'יזל רוקדים בסקאלה של מילנו.

 

רוברטו בולה וסבטלנה זחרובה ישובו לרקוד באביב (אפריל (2-14) 2015 את יצירת המופת "ג'יזל"' בכוריאוגרפיה של ז'יל פרו Jules Perrot ועיצוב רעיון מחולי מאת ז'אן קורלי Jean Coralli . ג'יזל הוא אחד מהריקודים החשובים בהיסטוריה של התפתחות הריקוד והביצוע המדובר הוא אחד מהגדולים שאפשר לבקש עבור ג'יזל.

 

Roberto Bolle and Svetlana Zakharova Giselle 

 

סבטלנה זחרובה ( Svetlana Zakharova)  שמככבת על בימת הלה סקאלה בתפקיד ג'יזל נולדה באוקראינה (ב 10 יוני 1979). בשנת 1996- הצטרפה סבטלנה ללהקת המחול קירוב (אחת משלוש הלהקות החשובות בעולם). ובשנת  1997 פרשה מהלהקה עקב אי שביאות נחת ומעורבות של התקשורת העולמית.

תפקיד מריה שביצעה עם כניסתה לקירוב על פי שירו של פושקין "המזרקה מבצ'חאיסארי" (ארמון שנבנה במאה ה 16- The Fountain of Bakhchisarai) מיקד אותה מידית בצמרת הרקדניות של רוסיה. ומשבחרה לעזוב את הקירוב קיבלה זחרובה הצעה מהירה מהבולשוי (הצעה פתוחה וארוכת שנים) למעמד של כוכבת הלהקה.

סבטלנה זחרובה מוכרת כאחת מהפרימות בלרינות הגדולות ביותר של תקופתנו. היכולת הטכנית שלה עוברת את היכולת הגופנית היא pauy אל אנושית, הרמת הרגל שלה (אקסטנשן) גבוהה במיוחד, עבודת רגליה מעודנת ומוזיקאלית גמישות כזוג ידיה. זחרובה פתחה סגנון חדש, דרמתי ועוצמתי שעורר מספר התנגדויות בקרב מבקרי מחול שמרניים. לטעמי השילוב בין חזק לעדין הולם ומקדם. היא רקדנית על, אישה מאוד יפה,עצמאית, נחושה, דרמתית במידה נכונה וחידושיה מבורכים וטובים לעולם הרקדנים.

זחרובה חתומה בשתי להקות הצמרת: גם בבולשוי היא כוכבת  וגם בסקאלה משמשת ככוכבת הלהקה (פרימה בלרינה). בתיאטרון לה סקאלה רקדה בעבר עם מספר כוכבי ריקוד בניהם גדול רקדני הדור רוברטו  בולה Roberto Bolle) ) שירקוד לצידה בג'יזל החודש (אפריל 2015).

 

רוברטו בולה - רקדן הדור.

רוברטו (נולד ב 26 מרס 1975) באיטליה (בחבל פיימונטה). בגיל 7 החל לרקוד וכשהיה בן 11 התקבל לבית הספר היוקרתי לריקוד  בלה סקאלה במילנו. בהיותו בן 20 היה חבר בלהקה לה סקאלה והופיע (ב 1996) בתפקיד רומאו - "רומיאו ויוליה" (מקמילן) ביצועו לרומאו היה כל כך וחזק שעורר תחושה כללית שרומאו כזה לא נראה עד אז. הכל סברו שמדובר בנס או בכשרון הגדול ביותר בתחום הריקוד. היה ברור שרומאו שלו עולה באיכויותיו, בדקויות, בהבנה ואפילו ברמה הטכנית את ביצועיו של רודולף נורייב. ככל אמן גדול הכיר גם הצעיר האיטלקי בן ה 20 בעוצמתו הפנימית ולאחר שנה עשה את הלא יאמן פרש מהסקלה של מילנו. בולה החליט לעמוד בזכות עצמו.

רוברטו בולה מככב היום בכל להקה חשובה בעולם. ובכל פרויקט מחולי חשוב סביר להניח שתמצאו שבולה הוא הכוכב בו.

אמנים גדולים מהחיים ידועים בפיסות חיים שקשה להאמין שהן חלק מחייהם וכך תמצאו את הגאון של הריקוד (רוברטו בולה) בונה תפקידים דרמטיים עוצרי נשימה ולמחרת לבוש בתחתונים על מסלול של תצוגת אופנה ...

כיום בולה חתום על חוזה כרקדן הראשי של תיאטרון הבלט האמריקאי ABT, ואמן אורח ברויאל באלט ובתיאטרון לה סקאלה.

 

by Yaron Margolin

 


הודפס מתוך אתר IsraelDance
israeldance.co.il
קישור ישיר:
http://israeldance.co.il/articles/225