כשרונות גדולים
הדפס כל המאמרים

מיקי זני ( 1975, Mick Zeni) כוחה של הכרה מאת ירון מרגולין

בגיל 15 עבר מיקי ללמוד באקדמיה למחול בלה סקאלה שבמילנו (1990 – 1994) מגוון הנערות היה אדיר ומיקי הכיר את חברותיו לנערי בית הספר ... ובגיל 21, כל נושא הביטחון הכלכלי היה מסודר, מסכם הכוכב בשיחת טלפון עם ירון מרגולין.

 

מיקי זני ( 1975, Mick Zeni) רקדן העל של הסקאלה של מילנו 

 

מיקי זני ( 1975, Mick Zeni) רקדן העל שזה עתה סיים (15 במרץ 2015) סדרת הופעות על במת הסקאלה של מילנו (alla Scala di Milano) - מספר לירון מרגולין שהתחיל לרקוד בעידוד הוריו כבר בגיל  7 בבית ספר למחול בורונה.

כשהיה ילד בן 7 צפה מיקי בתוכנית מחול יחיד (רסיטל) של חברה חמודה לכיתה, בסוף הערב יצא לו לשוחח עם המורה של חברתו, ששאלה אותו אם היה רוצה להצטרף לעולם הריקוד.

 

 

 

פעמיים בשבוע הילד מיקי השתתף בשעורי ריקוד, בן יחיד בקרב 100 בנות, בנוסף החל ללמוד נגינה על פסנתר, התאמן בשחייה, ובטניס ... ההורים תמכו בו ועודדו גם עבדו קשה לסייע והתחלקו בהסעות בנם המוכשר שהתרוצץ מחוג לחוג.

הגם שהיה מוקף בילדות לפעמים העדיף להישאר עם הבנים על מגרש הכדורגל ולשחק אתם במקום ללכת לרקוד (עם הבנות). החברים שלו די נהנו מהמצב, בגיל 15 הוא עבר ללמוד באקדמיה למחול בלה סקאלה שבמילנו (1990– 1994) מגוון הנערות היה אדיר ומיקי הכיר להם –את חברותיו הבנות הנחשקות ובתקופה בה מתחילים נערים להתעניין בנערות חבריו וגם חלק נערי בית הספר חגגו בהנאה רבה אתן במסיבות הריקודים של השכבה.

 

 

מיקי זני שותף לתחושת חבריו שהוא בר מזל כי יש לו עבודה מרתקת ומתגמלת.

את בית הספר הגבוהה לריקוד זני סיים בהצטיינות וזכה לתעודת הצטיינות גבוהה במיוחד. מיד הוזמן לקחת חלק פעיל בכל ההפקות של הלהקה ועד מהרה אפשרו לו ללמוד את התפקידים המרכזיים ברפרטואר הלהקה.

הוא הרשים מאוד ובגיל 21, כל נושא הביטחון הכלכלי שלו כבר היה מסודר, "הייתי צעיר וללא דאוגות פרנסה"  מסכם הכוכב בשיחת הטלפון שקיימתי איתו (בספרדית כשהוא משיב באיטלקית) את זמנו השקיע בביצוע ריקודי סולו וקודם לדרגת "סטאר" (Mick Zeni, principal dancer - the Teatro alla Scala).

בהיותו ילד זני התרשם מנורייב אבל הוא אוהב גם את הכוכב הצרפתי מנואל לגריי (Legris – גם אני) את חוליו בוקה ואת פרד אסטר. בתחום הכוריאוגרפיה הטעם שלו פחות מוצלח לדעתי, אבל זה עוד כלום ממה ששומעים כשמגיעים לשוחח אתו על שאר תחומי האמנות:

בקרב היוצרים שהוא מעריך נמצא גם יירי קיליאן, וקנת מקמילן (מה שקצת מעודד) טוב נמשיך בחלק הנמוך: זני הוא אוהב קולנוע אמריקאי זול (יותר טוב לא לצטט אותו כאן)  ואת הזמר מייקל ג'קסון (הוא אמר). חינוך לתרבות גבוהה לא נמצא כאן אבל הבנה בביצוע מחולות אלוהית ותשוקה לנשים.

 

 

בשנת 2012, במהלך הופעות בסין זני הפך לאב, הרגע שבו נודע לו הדבר מוגדר אצלו כרגע מחונן והחוויה הגדולה של חייו. מיקי  קשור מאוד אל בנו ומודה שהוא האהבה הגדולה של חייו.

 

זני אוהב ספורט אתגרי וער לכך שהוא משתולל ומסכן את הקרירה שלו כשהוא מתחיל בנהיגה מהירה על אופנועים או אם הוא עולה על  גלשן רוח גם כשהוא גולש בסקי.

 

 

מיקי זני הוא רקדן בעל יכולת טכנית מאוד טובה, יש בו רגישות, ביטוי רגשי, הוא אמיןו מבצע כריזמטי – כוח רב מוקרן מביצועיו והוא כוכב מלידה ואחד הכוכבים של להקת הריקוד הנודעת של הסקאלה במילנו – אחד מחמשת בתי האופרה החשובים בעולם.  אני חושב שהוא אחד מהמבצעים הטובים  ל"רומאו" מתוך "רומאו ויוליה" והמתחרה שלו בלהקה רוברטו בולה (Roberto Bolle) מאתגר אותו על כל התפקידים, אבל בולה זה סיפור של רקדן ענק, גאון,  ואגדה, אמן בחסד עליון ... בולה זה סיפור בפני עצמו. הרפרטואר שלמיקי זני מוקפד אך מגוון ומאוד איכותי (נראה שלא הוא זה שבחר אותו). בן השאר הוא מככב בעבודותיהם של קרנקו, אשטון, מקמילן וקיליאן (Nureyev, Mac Millan ,Cranko, Tetley, Hynd, Schaufuss, Makarova, Ashton, Petit, Forsythe, Balanchine ,Scholze, Guillem, Bejart, Kiljan, Neumeier).

 

 

 

הוא רוקד לצד היפות, המוכשרות והמופלאות שברקדניות הדור (tra cui S. Brazzo, G. Gelati ו- Marta Romagna). והגדולה מכולן סילבי גיאם (Sylvie Guillem) כוכבת האופרה בפריז שנטשה לרויאל באלט) הזמינה אותו לרקוד לצידה את ג'יזל (Giselle) שלה, "במהלך החזרות וההופעות יצא לי להכיר אותה מקרוב, לדעתי", אומר מיקי זני "היא הרקדנית המוכשרת ביותר שנולדה אי פעם, גם מנקודת מבט של היכולת הטכנית שלה והמבנה האנטומי היוצא דופן, וגם במובן האציל המכובד והמאוד מקצועי שלה".

 

סרטי וידאו

Balcony Scene Romeo and Juliet Petra Conti and Mick Zeni cho MacMillian

Arlesienne - Marta Romagna & Mick Zeni

Albrecht variation - Mick Zeni

Arlesienne - Marta Romagna & Mick Zeni

L'abbraccio

Mick Zeni - Flame

Cello Suites - Pas de deux Nicoletta Manni & Mick Zeni

 

מאת

Yaron Margolin